Meer Terug naar website

Zoeken

Producten: laatst toegevoegd

  • {{cartItem.Quantity > 1 ? cartItem.Quantity + "x" : ""}} {{cartItem.Product.Title}} {{cartItem.Frequency}} {{cartItem.Product.Title}} Aantal: {{cartItem.Quantity}}
Totaal: {{NrOfProducts}} artikelen Naar uw producten
Service zoals u verwacht
Op de manier zoals u het wilt

Facturen & Betalen

De meest gestelde vragen over facturen en betalingen hebben wij voor u gebundeld in verschillende onderwerpen. Als de vraag er niet bij staat die u zoekt, kan u contact met ons opnemen.

Credit nota's

Ik heb automatische incasso en kan mijn creditnota niet verrekenen. Wat moet ik nu doen?
Wij verzoeken u hierover een e-mail te sturen naar ar.nl@vangansewinkel.com met daarin het factuurnummer, bedrag en IBAN rekeningnummer waar het bedrag op teruggestort mag worden.
Ik heb een creditnota gekregen. Hoe moet ik die verrekenen?
U kunt deze verrekenen met de eerstvolgende factuur.

FactuurDigitaal

Hoe kan ik mij aanmelden voor FactuurDigitaal?
U kunt zich aanmelden voor FactuurDigitaal via onze website. U heeft hier wel een MyVanGansewinkel-account voor nodig. Heeft u nog geen MyVanGansewinkel-account? Volg hiervoor de volgende stappen:
  1. Ga naar de aanmeldpagina voor MyVanGansewinkel
  2. Voer uw relatienummer en postcode in. U vindt deze op uw factuur
  3. Volg de stappen op uw scherm
Heeft u al wel een MyVanGansewinkel-account? Meld u dan hier aan voor FactuurDigitaal.
Wat is FactuurDigitaal?
De naam zegt het eigenlijk al: FactuurDigitaal is de digitale versie van de papieren factuur die Van Gansewinkel altijd via de post verstuurt. Van Gansewinkel biedt u de mogelijkheid deze facturen als digitaal bestand (pdf) per e-mail te ontvangen.

Bovendien kunt u in een eigen factuurarchief actuele én oude facturen inzien, downloaden en printen, tot achttien maanden na publicatie.
Voor wie is FactuurDigitaal?
FactuurDigitaal is voor alle klanten van Van Gansewinkel.

Let op: ontvangt u nu bijlagen bij uw factuur, zoals chauffeursbonnen, begeleidingsbrieven of opdrachtfaxen? Dan is FactuurDigitaal niet mogelijk voor u. In dat geval blijft Van Gansewinkel de factuur en bijlagen met de post toesturen.

U kunt in specifieke gevallen wel bonnen aanvragen via MyVanGansewinkel.
Wat zijn de voordelen van FactuurDigitaal?
FactuurDigitaal is efficiënt. U heeft altijd en overal zicht op facturen: u kunt ze op elk gewenst moment online inzien, verwerken, verzamelen en opslaan. Snel, overzichtelijk en voordelig.

FactuurDigitaal is schoon en duurzaam. Doordat we geen papieren facturen meer hoeven te sturen, werken we samen met u mee aan de reductie van afval.

FactuurDigitaal is vertrouwd. De digitale factuur ziet er hetzelfde uit als de papieren versie. Door de veilige verzending weet u zeker dat de facturen op het enige, juiste e-mailadres aankomen.
Kunnen bijlagen meegestuurd worden met FactuurDigitaal?
Nee, FactuurDigitaal is niet mogelijk als u bijlagen als chauffeursbonnen, begeleidingsbrieven of opdrachtfaxen wilt blijven ontvangen. In dat geval blijft Van Gansewinkel de factuur en bijlagen met de post toesturen.

U kunt er natuurlijk ook voor kiezen de huidige toezending van factuurbijlagen stop te zetten; dan is FactuurDigitaal wél mogelijk.

Heeft u een vraag over een specifieke bon of bijlage? Dan kunt u deze aanvragen via MyVanGansewinkel.
Worden aanmaningen ook verstuurd met FactuurDigitaal?

Aanmaningen komen nog per post. Onze klanten die reeds factuur digitaal hebben, hebben gekozen om dit ook digitaal te verkrijgen. Wij als VGW hebben ons hierin verder ontwikkeld en kunnen u ook onze aanmaningen per mail bezorgen.

Indien u dit wenst, geef dit gerust aan bij onze klantenservice. Wij zorgen ervoor!

Kan FactuurDigitaal aangesloten worden op mijn eigen inkoopsysteem?
Wanneer u beschikt over Basware kunt u facturen automatisch laten inschieten. Op andere manieren is dit helaas nog niet mogelijk. Van Gansewinkel werkt momenteel aan een rechtstreekse aansluiting (‘interconnect’) van FactuurDigitaal op diverse inkoopsystemen, waardoor factuurdata direct kunnen worden ingelezen. Als u hiervan gebruik wilt maken, kunt u uw wensen en voorkeuren doorgeven via het contactformulier. Totdat deze maatwerkoplossingen zijn gerealiseerd, kunt u al wel gebruikmaken van de ‘reguliere’ FactuurDigitaal.
Kan ik mij later alsnog aanmelden voor FactuurDigitaal?
Ja, u kunt zich altijd aanmelden voor FactuurDigitaal.
Kan ik mijn gegevens voor FactuurDigitaal wijzigen?
Ja, u kunt uw gegevens voor FactuurDigitaal (zoals het e-mailadres waar de factuur naar gestuurd wordt) altijd wijzigen. U kunt hiervoor inloggen op MyVanGansewinkel.

Na het wijzigen van uw gegevens klikt u wederom op “Verzenden”. U ontvangt dan weer een bevestigingse-mail met een link. Als u op die link klikt, is uw wijziging doorgevoerd.
Kan ik mij afmelden voor FactuurDigitaal?
Als u geen gebruik meer wilt maken van FactuurDigitaal, dan kunt u dit telefonisch aan ons doorgeven. Of stuur een berichtje via MyVanGansewinkel.

Ledigingsstop

Ik heb een brief "aankondiging ledigingsstop" ontvangen. Wat moet ik doen?
Zorg dat alle openstaande facturen betaald zijn voor de vermelde datum. Op die manier voorkomt u een ledigingsstop.
Mijn container is niet geledigd. Hoe zorg ik ervoor dat dit alsnog gebeurt?
Zorg dat openstaande bedragen zo spoedig mogelijk betaald worden en stuur ons een betalingsbewijs hiervan. Dan kunnen we de ledigingsstop direct verwijderen en de lediging opnieuw inplannen.

Over je factuur

Ik ontvang graag een kopie factuur. Hoe vraag ik deze aan?
Als u uw facturen digitaal ontvangt, dan kunt u uw facturen terugzien in uw digitale archief van MyVanGansewinkel. Ontvangt u uw facturen per post, dan kunt u een kopie via deze link aanvragen. Vermeld hierbij duidelijk om welk factuurnummer het gaat.
Ik heb mijn factuur nog niet ontvangen. Wanneer komt deze?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Om hier zo snel mogelijk antwoord op te krijgen, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice op het gratis nummer 0800-0130.
Mijn factuur klopt niet, de tarieven zijn onjuist. Wat moet ik doen?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Om hier zo snel mogelijk antwoord op te krijgen, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice.
Mijn factuur klopt niet, het aantal container ledigingen is niet juist. Wat moet ik doen?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Om hier zo snel mogelijk antwoord op te krijgen, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice.
Er staan meerdere bankrekeningnummers op mijn factuur. Welke moet ik gebruiken?
Alle nummers zijn beschikbaar. U kunt het beste het nummer gebruiken welke in uw administratie reeds bekend is.
Ik wil mijn facturen automatisch laten incasseren. Hoe regel ik dat?
Geef ons uw gegevens door per e-mail (contactpersoon en e-mailadres), dan ontvangt u van ons een SEPA formulier met verdere instructies.
Voor al uw vragen

bel: 0800 - 0130

Elke werkdag bereikbaar van 8:00 tot 17:30